Krzysiek25, trzymam kciuki, mam nadzieję, że pomogą, bo chciałbym to naprawić w swojej maszynie
[Inne] instalacje lpg - wasze opinie - doświadczenia
Zwiń
X
-
[Inne] instalacje lpg - wasze opinie - doświadczenia
witam
otwieram ten temat bo widze ze temat lpg jak zawsze budzi skrajne emocje...
ja jestem i pewno bee zwolennikiem tego typu zasilania auta gdyż poporstu mi się to opłaci i żadna teroria o niszczeniu auta czy większych kosztach tego nie zmieni !
jakie są wasze opinie w tym temacie !?
można tu dyskutować by nie zaśmiecać komuś ich tematówfamilly car na 17 zool ;-)
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=389936#389936
-
-
szkoda, hehe tak jest w wiekszosci ale jesli ma być śmietnik to niech będzie w jedym temacie a nie w innychfamilly car na 17 zool ;-)
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=389936#389936
Komentarz
-
-
Może wypowiem się jako były użytkownik O1 z LPG.
Tylko sekwencja i w dobrym warsztacie a będzie gwarancja bezawaryjnej jazdy.
Jeżeli chodzi o koszty jazdy to niskie ale dobija tankowanie co 300 km.
Teraz mam TDI i wiem jedno - cenowo prawie to samo ale komfort jazdy TDI o wiele większy (moment, przyspieszenie) no i na stacji raz na 800 km.
Była O1 która uratowała życie Silnik 2.0 APK - BRC Sequent 24
Była O1 Kombi 1.9 TDI AHF
President Johny II ASC + President
Jest Mondeo MK4 1.8 TDCI powered by HEKO
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez albus_lupustankowanie co 300 km.
wiem ze tdi jest lepsze - ale koszt zakupu jest przy tym wiekszy i ciezej znajsc utrzymane tdi .. a pb mozna dorwac spokojnie z małym przebiegiemfamilly car na 17 zool ;-)
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=389936#389936
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez DJTOMEKZamieszczone przez albus_lupustankowanie co 300 km.
wiem ze tdi jest lepsze - ale koszt zakupu jest przy tym wiekszy i ciezej znajsc utrzymane tdi .. a pb mozna dorwac spokojnie z małym przebiegiem
wahalem sie miedzy 2.0 benzynowym (+dolozenie gazu) i 1.9 TDI i ..... dobrze ze jednak posluchalem sie Szanownej Malzonki.
ciekaw jestem ile osob uzytkowalo wiecej niz jeden samochod z gazem i swe opinie bedzie opierac na tej podstawie.
na pewno tez inaczej beda sie wypowiadac uzytkownicy np. Felicji 1.3 z gazem (silnik stworzony do zagazowania) a np. uzytkownicy aut z plastikowym kolektorem itp itd...kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
_________________________________________
Do sprzedania:
komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
zaciski do hamulcow 280mm.
Komentarz
-
-
rss, 3 auta z gazem mialem:
1. ford escort 1,4
2. vw golf 3 gti 2,0
3. renault megane
skoda jest 4 zadnych problem nigdy nie miałem
co do zakupów tdi a pb... znajdz mi ładna octawie za 11 tys w tdi zarejestrowana w PL w stanie b.dobrym więcej chyba pisać nie muszefamilly car na 17 zool ;-)
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=389936#389936
Komentarz
-
-
Ja jeździłem 3 samochodami z LPG:
1. Lanos 1.5 16V - nie mój ale w rodzinie
2. O1 1.6, 75KM (1998r) - mój poprzedni
3. O1 1.6 102KM - mój obecny:
- wrażenia - bardzo pozytywne - znacznie taniej niż na PB a z instalacjami (zakładanymi w porządnych warsztatach i nie po kosztach) nie miałem żadnych przebojów. Tylko wymiany elementów eksploatacyjnych.Jest:
O2 FL RS, 2009 2.0 TDI CR, 190KM, 410Nm by SoftCar
Była:
O1 Tour 2006, 1.6 BFQ + LPG BRC Seq24
O1 1998, 1.6 AEE + LPG
Komentarz
-
-
DJ TOMEK , jasne, ale wydaje mi sie ze zalozyles ten temat zeby inni sie mogli wypowiedziec.....
skoro niezaleznie od wszystkiego i tak bedziesz ZA gazem to faktycznie, bedzie to dluuuugi temat
a tak BTW: ile czasu planujesz jezdzic samochodem za 11.000 ? (i ile planujesz do niego dolozyc)kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
_________________________________________
Do sprzedania:
komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
zaciski do hamulcow 280mm.
Komentarz
-
-
rss, nie no nie bede tu pisał w tym temacie w nieskonczonosc - narazie z Wami dyskutuje wiec wiesz
Zamieszczone przez rssile czasu planujesz jezdzic samochodem za 11.000 ? (i ile planujesz do niego dolozyc)familly car na 17 zool ;-)
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=389936#389936
Komentarz
-
-
Dobrze założona i wyregulowana instalacja nie wpłynie na trwałość silnika, ale źle założona i wyregulowana wpłynie na niego destrukcyjnie - to jest fakt niezaprzeczalny i wielokrotnie udowadniany.
Inną sprawą jest kwestia ekonomiczna - jeśli jeździsz dużo (min. 20-30k km na rok), na długich odcinkach i planujesz mieć auto kilka lat, to ma to ekonomiczne uzasadnienie, bo oszczędności będą szły w tysiące. Jeśli natomiast jeździsz mało (10-15k km na rok), w dodatku na krótkich odcinkach (np. 10km) i nie planujesz autem jeździć dłużej, niż rok czy dwa, to cała opłacalność bierze w łeb (a w skrajnie niekorzystnych przypadkach "inwestycja" taka nigdy się nie zwróci). I można w sposób matematyczny to udowodnić...
Ale jeśli ktoś chce założyć LPG, bo go poprostu lubi i chce go mieć, to tu już na nic zdają się jakiekolwiek próby odwiedzenia od pomysłu...
Taka jest moja opinia...
W Octavii nie mam gazu, ale jestem na etapie poszukiwania samochodu 6-7 letniego w stanie prawie idealnym, od pierwszego właściciela (celuję w pewną francuską markę i model powszechnie uznany za kompletnie awaryjny), z małym przebiegiem i serwisem w ASO i do takiego samochodu planuję założyć LPG, bo będę chciał nim przejeździć 3 lata - wtedy mi się opłaci...
Komentarz
-
-
Moje 3 grosze:
Na LPG:
1) Citroen Saxo 1.1 (instalacja zakładana w dobrym zakładzie - ok 200 zł drożej niż w innych)
2) Daewoo Lanos 1.4 (instalacja fabryczna - II gen)
3) teraz - Octavia 1.6 (instalacja fabryczna - sekwencja)
Nigdy nie miałem ŻADNYCH problemów związanych z LPG. Auta sewisowałem tak samo jak przy zasilaniu benzyną. To idiotyzm wymieniać sprawne kable WN, świece etc. Ja nawet na regulację nie jeździłem (tylko przy wymianie reduktora po około 90 tys km - koszt całe 350 zł) - auta sprzedane z suchutkim silnikiem po przebiegu ponad 120 tys km.
Więc - LPG to najtańszy sposób poruszania się. Jak ktoś mi powie, że po tych 120 tys co przejechałem miałbym problemy to od razu odpowiem - nawet jeśli, to będą to usterki tańsze do naprawienia niż w przypadku diesla po tym przebiegu (tutaj może zacząć już bekać dwumasa, któa kosztuje tyle co cała instalacja LPG ;-))
tak więc - LPG - tak
Komentarz
-
-
Marx, no wiadome ze nie ! tak jak kolega Agamek12, napisał, jesli mało jezdzisz to bez sensu ! ja widze sens w tym bo robie ok 25 tys rocznie i majac auto3 lata oszczedzam kupe kasy..familly car na 17 zool ;-)
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=389936#389936
Komentarz
-
-
Agamek12, wiesz ja to widze inaczej ! wydaje dziś 2500 na instalacje i potem jade byle kiedy na stacje nawet z głupimi 50 zł tankuje i jezdze przez tydzien! na to trzeba patrzec ! wiesz ze teraz ciezko z groszem jest bo kryzys i wogole ! ja duzo nie zarabiam - niedawno sie ozenilem wiec dla mnie jednorazowy wydatek 2500 jest do przeklniecia a potem jazda jest smiesznie tania ! i dla wiekszosci ludzi ktorzy jezdza na lpg ! za 20 zł idze zrobic 100 km.. czego chciec wiecej ? mamy odmienne zdania i o to w tym temaci chodzi zeby dyskutowac by ktos kto nie wie co robić mógł poczytać sobie a nie otwierac kolejny temat jak to niektorzy mi zarzucili ze załozyłem ten temat :Pfamilly car na 17 zool ;-)
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=389936#389936
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez szkodaże nie będzie tutaj smietnika to raczej płonne nadzieje
najbardziej zawsze podobają mi się opinie kolegi, który montuje LPG a sam jeździ TDIW moich żyłach płynie etylina a sercem jest Turbina
Komentarz
-
-
moja kalkulacja z LPG była taka:
1. przez pierwszy rok posiadania auta nie chciałem o tym słyszeć, znając gaz jedynie z instalacji I i II gen, które kompletnie mnie odpychały
2. po paru tankowaniach za powyżej 200zł zaczęła mi się palić lampka, że może jednak, do łamałem się coraz bardziej widząc, jak jeździ się małżonce fabią z sekwencją (=bezawaryjnie, bezobsługowo)
3. poszukałem dobrego zakładu (długie lektury w necie), dopytałem na forum o typ instalacj (a doradził kolega-monter LPG, jeżdżący sam TDI, wspomniany na początku), wziąłem kreskę na instalację w banku
obecnie wychodzi mi tak, że oszczędności wynikające z tankowania LPG w stosunku do kosztów Pb95 wystarczają na spłacenie miesięcznej raty wziętej na instalację
w kategorii "ekonomia" w ogóle nie brałem pod uwagę mojego poruszania się po mieście - do pracy 10km, rzadko kiedy wyjeżdżam cały bak paliwa w samym ruchu miejskim. bardzo często jeżdżę za to do rodziców (~400km) oraz teściów (~600km) i tu mi się bardzo opłaca - wychodzi, że na 1000km na trasie oszczędzam jakieś 100-120zł, taka wycieczka do teściów + skoczenie tam "po piwo" (~1500km) zamiast jakichś 380-400zł wyszła mnie ostatnio ok. 220zł.
gdybym jednak jeździł tylko do pracy, a na wycieczki na święta i wakacje, to na pewno zostałbym przy Pb95
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez DJTOMEKAgamek12, wiesz ja to widze inaczej ! wydaje dziś 2500 na instalacje i potem jade byle kiedy na stacje nawet z głupimi 50 zł tankuje i jezdze przez tydzien! na to trzeba patrzec ! wiesz ze teraz ciezko z groszem jest bo kryzys i wogole ! ja duzo nie zarabiam - niedawno sie ozenilem wiec dla mnie jednorazowy wydatek 2500 jest do przeklniecia a potem jazda jest smiesznie tania ! i dla wiekszosci ludzi ktorzy jezdza na lpg ! za 20 zł idze zrobic 100 km.. czego chciec wiecej ? mamy odmienne zdania i o to w tym temaci chodzi zeby dyskutowac by ktos kto nie wie co robić mógł poczytać sobie a nie otwierac kolejny temat jak to niektorzy mi zarzucili ze załozyłem ten temat :P
Poza tym piszesz, że za 50zł jeździsz przez tydzień. A mi wychodzi, że przy 25.000km/rok przez tydzień przejeżdza się prawie 500km - no to raczej wydasz na paliwo prawie 100zł/tydzień. Ja wydaję teraz co tydzień około 100-110zł i przejeżdzam jakieś 330km (przy czym w czasie poprzedniej zimy na to samo wydawałem około 80-90zł)... I nie mam koła w bagażniku...
Dobra, ja już nie przekonuję
Komentarz
-
-
Agamek12, tak masz racje ? ale czy to zle ze wiecej jezdze? jadac dalej wiecej widze, poznaje swiat którego nie poznałbym majac PB bo bym poporstu tam nie pojechał ! ? po to kupujemy auta by jezdzic ? nie stac mnie na jazde na pb montuje lpg i jezdze do woli ! bo tak jak sam napisales stac mnie wtedy na wiecej ! kolo sie zamyka ! dla mnie to koniec dyskusji !
[ Dodano: Pią 25 Wrz, 09 11:53 ]
Zamieszczone przez Agamek12Poza tym piszesz, że za 50zł jeździsz przez tydzień. A mi wychodzi, że przy 25.000km/rok przez tydzień przejeżdza się prawie 500km - no to raczej wydasz na paliwo prawie 100zł/tydzień
twoje wyliczenia to srednia - która jak wiadomo nijak sie ma do rzeczywistosci !familly car na 17 zool ;-)
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=389936#389936
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez DJTOMEKAgamek12, tak masz racje ? ale czy to zle ze wiecej jezdze? jadac dalej wiecej widze, poznaje swiat którego nie poznałbym majac PB bo bym poporstu tam nie pojechał ! ? po to kupujemy auta by jezdzic ? nie stac mnie na jazde na pb montuje lpg i jezdze do woli ! bo tak jak sam napisales stac mnie wtedy na wiecej ! kolo sie zamyka ! dla mnie to koniec dyskusji !
[ Dodano: Pią 25 Wrz, 09 12:02 ]
Zamieszczone przez DJTOMEK[ Dodano: Pią 25 Wrz, 09 11:53 ]
Zamieszczone przez Agamek12Poza tym piszesz, że za 50zł jeździsz przez tydzień. A mi wychodzi, że przy 25.000km/rok przez tydzień przejeżdza się prawie 500km - no to raczej wydasz na paliwo prawie 100zł/tydzień
twoje wyliczenia to srednia - która jak wiadomo nijak sie ma do rzeczywistosci !
- na rok około 5.000zł
- na miesiąc około 420zł
- na tydzień około 95zł
- na dzień około 14zł
Komentarz
-
-
Agamek12, zakonczymy ta dyskuje mamy swoje zdania, które wypowiedzielismy - teraz kolej na innych mi się opłaca lpg i już pozdrfamilly car na 17 zool ;-)
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=389936#389936
Komentarz
-
Komentarz